Carleton University Living

9 september 2011

Welkom op m'n blog, na 7 dagen van nieuwe indrukken en een vol programma heb ik vandaag even de tijd om wat op te schrijven.
Vrijdag 2 september vertrok ik naar Ottawa. De vliegreis was best wel leuk, ik zat naast een iemand uit Noorwegen, een oude man. Veel met hem gepraat, hij bleek namelijk een Rechter bij het kindergerechtshof. Kwam er een ook beetje achter hoe ze zich daar voelden over het schietincident op dat eiland daar.
Uiteraard veilig geland, toen lang wachten bij de costums/douane, en toen naar immigrations omdat ik geen visa had. Door die vertraging mistte ik m'n bus, dus ik een beetje stressen, snel naar beneden gerend en gevraagd of KLM nog wat kon verzinnen. Gelukkig kon ik nog mee met de Air France bus.

M'n kamer in m'n hostel was op de 7e verdieping en er was geen lift, was een aardige klim met m'n backpack en koffer. Maar voordat ik ging slapen wilde ik eerst even de stad zien en daar een litros biros drinken. Het was een warme avond for sure en nadat ik ongeveer 150 meter had gewandeld zag ik een meisje met haar ouders mijn weg kruisen. Ik vond het meisje best wel op m'n I-start Mentor lijken (een mentor waar je je voor kan aanmelden als exchange student, deze persoon zal je met alles helpen op de campus en in Ottawa). Na een tijdje achter die mensen aan gelopen te hebben tikte ik uiteindelijk toch even op haar schouders: "are you Sara Reinsberry"? En ja hoor, in een behoorlijk grote stad ergens in een buitenwijk is de eerste persoon die je tegenkomt je eigen mentor. Ze vroeg me mee naar haar vrienden en dat kwam mooi uit, had wel zin in een biertje. Aangekomen in de suburbs bezochten we een groot huis waar 10 gasten wonen die Sara al kende uit de plek waar ze vandaan komt. In de eerste kamer zaten ongeveer 6 gasten wiet te roken uit een 'bong', een alternatieve waterpijp. Ik ben anti-softdrugs dus ik bedankte. Toen naar de bovenste verdieping geklommen. Daar waren 3 gasten aan het jammen op de gitaar, op de bass en eentje zong behoorlijk goed. Ze vroegen of ik ook mee deed, for sure zei ik toen. Ik kreeg een lekker fendertje in m'n handen, ze gaven me een paar akkoorden en een ritme en we stonden daar werkelijk een uur te rocken. Heerlijk, eerste 2 dagen in Ottawa en dan dit, met een lekker jetlagje in m'n hoofd.  Ik wou het niet al te laat maken dus toch na een tijdje naar huis gegaan. Sara wou me niet alleen naar huis laten gaan, dus die bracht me met een andere gast, helemaal top.

Heerlijk slecht geslapen.

Volgende dag een taxi gepakt naar de Universiteit. Stond uiteraard een file voor de oprijlaan. Dus m'n taxichauffeur manouvreerde me handig tot het punt waar hij niet meer verder kon en daar stapte ik uit. Die oprijlaan kon ik wel lopen. Foto's gemaakt van het uni logo. Zag ik verderop een soort van Bever met zo'n platte staart: Groundhogs genaamd, lekker keutelen door het gras. De campus is erg mooi, overal bomen, een stuk weidser en goed verzorgd. M'n kamer gefixt, leuk kamertje, leuk uitzicht, goede locatie(tegenover de Freshfood Company), chille mensen op de verdieping. Toen lekker gegeten in de erg uitgebreide keuken waar je alles kan kiezen wat je maar wil, van pasta tot pizza tot sushi tot vlees tot zelfgemaakte salade, pannenkoeken, eieren.

Toen met een groep van exchange studenten (2 australische en een Namibische) naar de wallmart Stores gegaan waar je alles kan kopen. Kussens, paar glazen etc.

Toen ik weer thuis kwam bleek m'n aangrenzende kamergenoot ook gearriveerd. Een Brit uit Manchester, how'r ya doing mate! Een rustige chille vent waar ik wel mee kan lachen. Uiteraard nog veel meer mensen ontmoet maar dat ga ik niet allemaal bloggen. Toen nam de Residence Fellow ons mee naar een chillplek waar je GuitarHero kon doen. Daar ff wat potjes gespeeld tegen de Brit.

Op zondag met Chris and Christine Plowright een tocht gemaakt door Ottawa en Ontario. Deze mensen zijn een contact van Koppert en zij zijn vroeger een van de founders geweest van de hommel intelligence in Noord Amerika. Dit en dat zus en zo. Heel leuk dat ze me wilden meenemen. Toen aan een romantisch meer gelunched, daarna de bergen op, overal bomen. M'n Camera sdkaart zat nog in m'n laptop dus geen foto's hiervan.

De volgende dag begon de introweek, The Ravens Toychest. Tal van activiteiten met je groep, orientatie, mensen ontmoeten, bands. Ik zat in de SuperSoaker groep (iedere groep had was een toy) daarmee gingen we de Canal games doen. Allerlei spellen, en dan competetive tegen de andere groepen. En Cheers verzinnen, alleen maar cheers verzinnen en die dan als groep schreeuwen. Hoort allemaal de Carleton Spirit zeggen ze. Iedereen doet er ook zo enthausiast aan mee. Ik denk dat we daar in Nederland te nuchter voor zijn.

Ben ook nog naar een Clubs fair geweest. Dus de verenigingen. Het gaat in December sneeuwen en dan vertrekt de snowboardvereniging al naar de bergen om te snowboarden, dus wellicht dat ik dat ga doen. Voor de rest dacht ik te gaan Volleyballen. Maar je kan ook kiezen voor alle andere sporten, en Dodgeball haha, of nog erger, Quididge aka Zwerkbal. Zwerkbal is hier gewoon een serieuze sport. Ik ben al een paar mensen met een bezem tussen de benen zie langs rennen omdat ze iemand moesten tikken.

Weekend begint alweer bijna. Sara heeft me uitgenodigd om te chillen dit weekend, waarschijnlijk weer het huis met die 10 jongens. Ze hadden namelijk al naar me gevraagd of ik weer langs kwam, en dan ook weer kwam jammen op de gitaar.

1. Luke:
    10 september 2011
    Klinkt allemaal goed Mets, maar ik dacht dat frisbeeen jou sport was!
    Ik dacht trouwens dat jij op de campus zelf ergens zou gaan maffen?
    Ben je zelf ook al op jacht geweest naar een gitaar, of voldoen de bovenste kamer met 3 jammerende gasten en een box gitaar aan jou eisen?
    Sara heb je zo te horen dus alweer bijna binnen? Als ze zich nu al zo'n zorgen over je maakt en je zelfs mee durft te nemen naar haar vrienden, ongelofeloos hoe je dat weer fixt mets!

Veel plezier daar gast!
  2. Norbert:
    10 september 2011
    Mooi verhaal Mets! Ook nog eens prachtige reacties op je facebook. Wat wil je nog meer?;) Uit je verhaal blijkt maar weer dat je womanizer himself bent! Ga door met rocken en hou ons op de hoogte ouwe deugniet!